Unijne fundusze na Warmię i MazuryZarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego podzielił pieniądze, które region dostał z Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na lata 2004-2006. Dziś rozdzielono pieniądze przeznaczone na turystykę.

Pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na remont amfiteatru w Olsztynie, budowę kompleksu basenowego w Dobrym Mieście, zagospodarowanie nabrzeża jeziora Drwęckiego w Ostródzie i brzegów Jezioraka. Łącznie na rozwój turystyki Warmia i Mazury dostały 29 milionów złotych. Przypomnijmy, region dostał na lata 2004-2006 182 miliony złotych, a w kolejnych latach będzie więcej, bo na Warmię i Mazury trafi ponad miliard euro. Pierwsze wnioski można składać pod koniec przyszłego roku.
Tymczasem szansę na pieniądze mają jeszcze ci, którzy są na liście rezerwowej. Jak powiedziała dyrektorka Departamentu Wdrażania Funduszy Strukturalnych Urzędu Marszałkowskiego Hanna Uzar, nie wykluczone, że przy inwestycjach powstaną oszczędności, które od razu zostaną przekazane oczekującym z listy rezerwowej, na której są m.in. budowy kompleksów basenowych w Wilkasach, Iławie, Braniewie i Kętrzynie.

Źródło: ro.com.pl



  1. no tak (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 23.10.2006 O godzinie: 13 : 22

    Emerytowana nauczycielko. Nie martw się tak o Abakę. Lepiej pogoń swego starego
    do roboty bo go nigdy w pracy nie można zastać.Już tylko chwila a na emeryturze
    oboje będziecie się byczyć na tych hektarach w Cerkiewniku. Dopłaty do hektarów
    chyba bierzecie jak uczciwi rolnicy?. Kasy wam nie brakowało i nie zabraknie. I
    szop pracz też się rozwija. A podatki wpłacił? A płytki basen to dla wnuczki?

  2. mezadrol (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 23.10.2006 O godzinie: 12 : 13

    Co tam polskie normy, przepisy i zalecenia, co tam projekty robione zakładam
    przez ludzi z stosownymi uprawnieniami. Mamy przecież wybitnych znawców tematyki
    basenowej jak xxx którzy wiedzą że oczka wodne mają 1,80m głębokości a baseny
    conajmniej 2,80m.
    Trzeba koniecznie zmodyfikowac projekt, ja proponuję 3,8 metra, a co tam. A może
    lepiej odpuścimy wogóle ten basen? Przecież według xxx jest w tym mieście już
    niepotrzebne i niebezpieczne gimanzjum, ogólniak czy oczyszczalnia będące
    efektem roboty tego niecnego burmistrza i niechybnie jakiś czerwonych radnych.
    Faktycznie się facet i jego czerwoni kolesie nastarali żeby ludziskom z Dm życie
    obrzydzić szkołami i oczyszczalnią.A teraz jeszcze baseny wymyśla!
    Nie,Nie Nie!Z basen precz, dosć tego!Aut za takie rządzenie jak napisał
    xxx.Oczyszczalnie zamknąć, gimnazjum też!Ogólniak-pod młotek! Trzeba było
    głosować na Kazika, temu takie pomysły do głowy jak był burmistrzem nie
    przychodziły. Wolał się zajmować praktyczniejszymi sprawami jak "praca
    dla kolesiów oraz rodziny bliższej i dalszej".Może jednak zagłosuję na
    Andrzejka? Chłopina ma na głowie długi i sklepy które swą nieudolnością
    doprowadził prawie do bankructwa, więc podczas burmistrzowania zajmie się pewnie
    ratowaniem swojego podupadłego interesiku i na wymyślanie jakiś fanaberii czasu
    i energii mu nie starczy
    emoticon

  3. sCarY (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 23.10.2006 O godzinie: 12 : 00

    yyy, xxx – nie wymyśliłem żadnego basenu, tylko podałem przepisy Polskiego
    Związku Pływackiego, bo ktoś twierdził, że są jakieś normy, ale sprzed 30 lat.
    Jeżeli znajdziecie "lepsze" przepisy to proszę bardzo. Chociaż
    osobiście podejrzewam, że po prostu albo nie zrozumieliście wcale podanego
    cytatu, albo nie macie nic do powiedzenia i chcecie powiedzieć byle co.
    Zapraszam zatem do przeczytania mojej wypowiedzi jeszcze kilka razy i gdy już
    będziecie mieli pewność, że wiecie, o co w niej chodzi, dopiero piszcie, bo jak
    na razie cieniuuuutko z tym.

  4. xyyx (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 23.10.2006 O godzinie: 10 : 38

    Macie rację. Urzędujący przepraszam za określenie Burmistrz niech nie liczy, że
    do emerytury dociągnie w tej roli. Niby niezależni (ależ tam czerwono )
    kandydaci na radnych zostaną przez swojego góru po wyborach wypluci jak zużyta
    guma do żucia (poza 3 starymi sługami). Ale na razie o tym mają nie myśleć a
    działać na sukces Stasia. Stasio robi wszystko żeby się nie zorientowali w swoim
    położeniu.

  5. mezadrol (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 23.10.2006 O godzinie: 10 : 08

    Ale jałopy,ręce opadają. A ile procent populacji liczy 1,90 i więcej? To dla
    paru osób w skali miasta w ponadprzeciętnym wzroście trzeba robić 2 metrowy
    basen?
    Ale przecież to nie o to chodzi, prawda? Ta głębokość to tylko populistyczny
    pretekst bo niektórych kłuje w oczy że coś się dzieje, że coś nowego powstaje.
    "Coś" czemu od samego początku przeciwny był radny A.A. Więc jak
    się chce udeżyć to kijek się zawsze znajdzie. Tak ze staropolskiej zazdrości:
    jak sąsiad ma piękną krowę to życzymy mu żeby owa zdechła.
    A tak na marginesie to gdyby głębokość zalewu wynosiła max 1metr to by wam nie
    przeszkadzało, prawda?

  6. xxx (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 23.10.2006 O godzinie: 9 : 46

    Ludzie opamietajcie się. Ja na swojej posesji mam oczko głębokości 1,8 m i jest
    za płytkie, a Wy chcecie budować basen według sCarego głębokości 1 m. Ten Pan
    wybudował już oczyszczalnię ścieków, Gimnazjum, gdzie jest okaza zła i nie ma
    dnia bez Policji, bo tyle jest uczniów, salę gimnastyczną, gdzie nie ma trybun
    dla widzów, a teraz 1m basen.
    Śmiech, śmiech i jeszcze raz śmiech.
    Wyborcy opamiętajcie się i aut dla za takie rządzenie.

  7. yyy (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 23.10.2006 O godzinie: 9 : 01

    To proszę mi pokazać basen który sCary wymyślił. Zdrowy rozsądek zaprzecza
    waszym teoriom, zapraszam do oglądania naszej Otylki i zobaczyć czy pływa w
    basenie 1,35 metra. O zgrozo. A te baseny na których są skoki do wody też maja
    po 1,35 m ? To ci malkontenci niech skaczą z wieży 6 metrowej do basenu już
    dodam 1,80 m. sCarY i observer dokonacie tej sztuki ?

  8. .... (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: niedziela, 22.10.2006 O godzinie: 23 : 18

    Pływasz to ty observer. Już 4 lata. Może poziomym położeniem ciała, równolegle
    do powierzchni wody pójdziesz na dno.

  9. observer (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: niedziela, 22.10.2006 O godzinie: 21 : 29

    Mam wrażenie, że w Dobrym Mieście niektórzy nie wiedzą do czego słuzy basen. Nie
    słuzy do moczenia jajek ani do chodzenia czy też brodzenia /chociaż niektórzy
    wyraźnie bredzą mówiąc o basenie/. Kolego /?/ yyy i pozostali – w basenie
    pływackim obowiązuje połozenie poziome ciała – równoległe do powierzchni wody i
    w tej pozycji się pływa emoticon

  10. sCarY (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: niedziela, 22.10.2006 O godzinie: 19 : 39

    Cytuję za przepisami Polskiego Związku Pływackiego, które zresztą są
    tłumaczeniem przepisów FINA na lata 2005-2009 [czyli bynajmniej nie 30 lat
    temu]:

    Głębokość – wymagana jest głębokość minimum 1,35 metra, poczynając od 1-szego
    metra pływalni do przynajmniej 6-ego po stronie słupków startowych. Na
    pozostałej części wymagana jest głębokość minimum 1,0 m.

    W Braniewie ma być budowany basen o głębokości 1,2-1,8m i pewnie sporo obiektów
    o podobnej głębokości już powstało i raczej mało komu to przeszkadza. W końcu
    basen służy do pływania, a nie nurkowania głębinowego emoticon.

  11. ale (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: niedziela, 22.10.2006 O godzinie: 16 : 38

    Teraz to Burmistrz będzie miał radochę. Pod oknami domu wybudują basen, co
    prawda płytki, ale Burmistrz nie umie pływać, chyba,że słownie.Ludziska
    opamiętajcie się i nie głosujcie na takiego kandydata. Abako jest najlepszy.

  12. Tomczyk (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: niedziela, 22.10.2006 O godzinie: 13 : 39

    Myśle że koszta sie zmniejszą bo pan abako będzie stale dostarczał chlor ze
    swojej pasmanterii emoticon ;D

  13. yyy (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: niedziela, 22.10.2006 O godzinie: 8 : 39

    Kolego obseever ten basen to istna paranoja, wyobraż sobie faceta o wzroście
    2,00 i co on pomoczy ? Jajka ? i od kiedy PZP ma normy głębokosci basenu. Masz
    nieswieże informacje a wrecz sprzed 30 lat. Juz w dobrym wybudowali hale
    sportową przy gimnazjum, ale zapomnieli o trybunach, a przy basenie bedzie
    poprawka na głebokośc do 1 metra .I mam nadzieję że rada z tobą bedzie
    normalna.

  14. zigix (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: niedziela, 22.10.2006 O godzinie: 1 : 44

    mysle, ze w te 1.8 m wdal sie maly blad i powinno byc 2.8 m bo na serio to
    troszke za malo, ale mysle, ze sprawa sie wyjasni emoticon

  15. observer (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 21.10.2006 O godzinie: 23 : 13

    Jestem przerażony ignorancją a wręcz głupotą niektórych dyskutantów. Pomijam
    lokalne animozje i nienawiści. Ale mówić,że basen projektował idiota? I idioci
    zatwierdzali dokumentację? I idioci wydali zezwolenie na budowę? I idioci dali
    ileś tam milionów akurat dla Dobrego Miasta a nie dla Braniewa, Iławy czy też
    Giżycka??? Wymiary i głebokość zaprojektowanego basenu sportowego są typowymi /i
    zgodnymi z normami!/ wymiarami basenu o 6-ciu torach, który posiada certyfikat
    Polskiego Związku Pływackiego na organizację zawodów pływackich. Jeżeli yyy, tak
    czy jakiś tam sprzeciw mają zamiar skakać "na główkę" w basenie to
    pierwsze muszą posiadać chociażby jakąkolwiek główkę /a ich teksty wskazują ze
    nie posiadają/ a po drugie powinni przenieść się na inny obiekt /najlepiej taki
    gdzie strojem obowiązujacym są kaftany/.
    ps. życzę burmistrzowi, a zwłaszcza miszkańcom tego miasta, całkiem innej rady.
    Obecna rada jest przykładem wyjątkowej niekompetencji, arogancji czasami wręcz
    totalnej głupoty.

  16. yyy (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 21.10.2006 O godzinie: 22 : 12

    Popieram przedmówcę. Dość radnych bezradnych. Tusiński, Abako, Kowal,Łankowa, to
    dobra opcja, ale nowe twarze są potrzebne………..

  17. Asmodeush (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 21.10.2006 O godzinie: 19 : 07

    Ale jazda! Co niektórzy shizofrenii dostają. Już nie wiedzą kim są? – dr Jakl
    czy mr Haid. Ale coś mi się wydaje, ze w tej kadencji wyborcy dobrze zapamietali
    dokonania szanownych radnych. Na przykład pana Woś. Co On dokonał? Taaakie memło
    – sam nie wie co ma robić. Ta nijakość jest najgorsza. Tusiński, Trzaskowski,
    Kowalski, Abako, Strękowski … – sa to ludzie, którzy potrafią coś zrobić.
    Mogę być zwolennikiem lub przeciwnikiem poszczególnych osób, ale szanuję ich
    zdecydowane poglądy. Natomioast chorągiewki typu Woś należy wyeliminować.

  18. AMIHoO (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 21.10.2006 O godzinie: 12 : 35

    Apeluję o pisanie na temat… O basenie moi drodzy… o basenie! emoticon

    O wyborach w innym miejscu…

  19. zigix (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 21.10.2006 O godzinie: 12 : 27

    niech nowa rada dziala dobrze i swieci przykladem, lecz bez
    "wspanialej" wlascicielki apteki i siedzacego obok niej Pana z
    dolnego przysiolka, oczywiscie w cudownym nauczycielu historii i Panu z
    "drogeryjnej-pasmanterii" tez nie wspomne – niech nowy burmistrz (
    oby Pan T. ) bedzie kontynuowal dalej to co sie dzialo dotychczas – mysle ze w
    takim malym skrocie mozna by zyczyc nam wszystkim nowej drogi w przyszlosc
    naszego pieknego miasteczka emoticon

  20. tak (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 21.10.2006 O godzinie: 9 : 38

    Rada Miejska w ilości 6 radnych nigdy nie podjęłaby uchwały o budowie basenu,
    remontu kina, ścieżki rowerowej do Knopina bez poparcia pozostałych. Ta Rada
    Miejska zasługuje na ielkie słwa podziękowania za jej pracę na rzecz
    społeczności Dobrego Miasta. Nikt w historii Dobrego Miasta nie zrobił tak wiele
    jak ten Burmistrz z tą dyskutującą Radą. Może za dużo, ale efekty są i dzięki im
    za to. Następna Rada Miejska niech tylko zrealizuje to co chcieli zrobić
    poprzednicy, a będzie Dobre Miasto świecić przykładem dla innych.

  21. or-ka (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 20.10.2006 O godzinie: 23 : 53

    A jeżeli jest to dziecko z nieprawego łoża? A może ktoś całej tej dziewiątce
    przyprawił rogi i wydaje im się z p. Abako na czele że są ojcami?

  22. dobromieszczanin (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 20.10.2006 O godzinie: 21 : 02

    szanowny body w radzie zasiada 15 radnych po stronie jak nazywasz Abaki jest 9
    to znaczy, że pozostało 6 radnych. reszte sobie dodaj proponuje nie licytować
    sie o ojcostwo, jest ok!

  23. body (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 20.10.2006 O godzinie: 20 : 56

    Gdybyś yyy posiadał chociazby elementarną wiedzę na ten temat /a nie na poziomie
    radnego Abaki/ to wiedziałbys że nieodłączną częscią projektu jest część
    finansowa z pokazaniem sposobu finansowania budowy, bez której nie dostaje się
    pieniedzy na cokolwiek. Ale masz rację radni byli przeciwko basenowi /ta część
    od Abaki i Kowalskiego/ bo byli za budową zalewu.

  24. etreteteetre (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 20.10.2006 O godzinie: 16 : 06

    głupie cioty teraz narzekacie z e basen jest za płytki i nei bedziecie na nigo
    chodzic a pewnie jak juz powstanie to bedziecie go czesto odwiedzac.

  25. yyy (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 20.10.2006 O godzinie: 13 : 30

    Skoro szanowna Pani Ofierska powiedziała A niech powie B, skąd gmina Dobre
    Miasto weźmie około 5.800.000 zł, skoro burmistrz w roku 2006 w budżecie
    przeznaczył 14.000 zł oraz dostalismy z olsztyna jednorazowo 500.000 zł ? Jak
    tak dalej pójdzie to basen powstanie za około 12 lat. Z mojej wiedzy wynika oraz
    wypowiedzi burmistrza na sesjach basen musi być obłozony od godz 6.00 do 22.00 a
    i tak budżet dołozy do basenu rocznie około 500.000 zł / koszt 5 mieszkań
    socjalnych /. Jak najbardziej jestem za basenem ale nie w takiej formie gdzie
    głębokość max to 180 cm, projektował to jakis idiota. Zresztą w DM nie potrafimy
    budować coś sensownie czego przykładem jest hala gimnazjum bez miejsc siedzacych
    dla publiczności. A powiem tylko tyle że AZS Olsztyn grywa swoje mecze i w
    Ostródzie i w Giżycku, ale nie w DM. Ale wrócę do wątku. Wiekszość radnych uważa
    iż DM nie stać na basen i po raz kolejny jest to kiełbaska wyborcza. Siądźcie z
    kalkulatorem i Zacznijcie drodzy liczyć kaskę jaka przeznaczono przez ostatnią
    kadencję na basen, bo jak będzie tylko skromne 14.000 z naszego budżetu basen
    powstanie ale za około 400 lat. Budowa zalewiska jest podobnym pomysłem jak
    basen teoretycznie nie do zrealizowania z tak małym budżetem jak ma nasze
    miasto. I na koniec i jedna i druga inwestycja mi się podoba, ale chyba nie
    dożyję tych czasów kiedy to będzie oddane.

  26. juda (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 20.10.2006 O godzinie: 12 : 37

    Jestem wielkim miłośnikiem wody i tej inwestycji (zalewu także) – lecz czy
    naprawdę głębokość nie mogłaby być chociaż o 0.50 m większa?

  27. tak (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 20.10.2006 O godzinie: 12 : 00

    Kto to projektował? 1,8 m głębokości. Totalna bzdura. Ja tam na pewno nie pójdę.
    Precz z takim burmistrzem i taką promocją. Popieram Ciebie sprzeciw
    Ludzie nie głosujcie na takiego Burmistrza.

  28. sprzeciw (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 20.10.2006 O godzinie: 10 : 00

    Pani Ofierska przekonała mnie Pani, że ten basen to lipa za ogromne pieniądze.
    Ja mam 194 cm wzrostu i chyba będę chodził po dnie basenu a oglądać to będzie
    tłum w postaci 40 widzów. Spadajcie z takim basenem. Już wybudowaliście hale
    sportowe gdzie nie ma nawet jednego miejsca dla widzów. Ręce precz od takich
    inwestycji. Mam nadzieję, że nowy burmistrz to wszystko naprawi.

  29. Referat Promocji Urząd Miejski (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 20.10.2006 O godzinie: 9 : 04

    W celu sprecyzowania danych, dotyczących budowy nowego obiektu sportowego
    informuję, że:
    – pływalnia kryta w Dobrym Mieście będzie zlokalizowana w
    bezpośrednim sąsiedztwieSzkoły Podstawowej nr 3, z
    dojazdem od ulicy Garnizonowej,
    – wartość kosztorysowa budowy pływalni wynosi 14.482.921
    złotych,
    – przyznane dofinansowanie unijne to 60% wartości
    inwestycji (8.689.753 zł),
    – najważniejsze elementy obiektu pływalni krytej:
    Basen pływacki 25 x 12,5 m (głębokość wody: 1,35-
    1,80m),
    Część rekreacyjna: jacuzzi, basen do nauki pływania
    wzbogacony o atrakcje wodne (gejzer powietrzny, punkt
    masażu),zjeżdżalnia wodna,
    Widownia na 40 miejsc siedzących,
    Część odnowy biologicznej (2 sauny suche, pokój
    masażu, pomieszczenie wypoczynkowe),
    Mała gastronomia.

    Całkowita powierzchnia obiektu – 2200 metrów
    kwadratowych.

    Obiekt jest w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

    Małgorzata Ofierska
    Urząd Miejski w Dobrym Mieście
    Referat Promocji, Rozwoju Lokalnego i Funduszy Strukturalnych

  30. h. vampiretto (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 20.10.2006 O godzinie: 8 : 49

    Mam pytanie do entuzjastów zalewu powiedzcie gdzie powstanie infrastruktura
    turystyczno – hotelarska, jeśli powstanie zalew? i czy są juz badania, które
    wskazują, iż budowa zalewu nie grozi katastrofą dla istniejącej zabudowy?
    Przypomnę że od strony koscioła i stadionu nie ma możliwości budowy zaplecza
    rekreacyjnego a od strony ul. Łużyckiej … jesli przeniesie się drogę i trochę
    domów, to pewnie tak.


2

Pamiętaj! Dodając komentarz odpowiedasz za jego treść!