Brakuje miejsc w przedszkolachW gminie Dobre Miasto, podobnie jak w innych, brakuje dla dzieci miejsc w przedszkolach samorządowych. Istnieją takie w Dobrym Mieście dwa.

Inspektor Zawadzki uspokaja jednak, że miejsc dla przedszkolaków starczy, bo sytuację ratują niepubliczne. Od ubiegłego roku działa w Dobrym Mieście jedno, teraz znaleźli się chętni, aby utworzyć drugie. Magnesem może być wzrost dotacji gminnej.

— Jedno miejsce w przedszkolu samorządowym kosztuje gminę około 500 złotych — mówi Joachim Zawadzki. — Jeśli chodzi o niepubliczne, dotujemy je w wysokości 40 procent, czyli 203 zł.

Warto dodać, że do przedszkoli uczęszcza 40 procent dzieci w wieku 3-4 lat. Nikłe jest zainteresowanie rodziców na wsi.

— Nie chcemy im zabierać dzieciństwa — tłumaczy jeden z rodziców z Cerkiewnika. — Ja nie pracuję, więc więcej czasu poświęcić na wychowanie swojego syna, czterolatka.

Warto dodać, że w Polsce dostępność dzieci do przedszkoli jest niższe niż w innych krajach Unii Europejskiej.

Wcześniejsza edukacja zmusiłaby gminy do zagęszczenia miejsc w przedszkolach samorządowych lub właśnie takich rozwiązań, jak proponuje Dobre Miasto, zwiększenia dotacji dla przedszkoli niepublicznych.

Źródło: wm.pl



  1. coco (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: wtorek, 12.05.2009 O godzinie: 22 : 46

    brawo angel! Precz od naszych podatków! Pieniądze muszą pozostać w naszych
    kieszeniach! Każdy z nas opłaci dla swego dziecka nauczyciela, zapłaci za lampę
    palącą się przed swoim domem na ulicy, opłaci swego prywatnego policjanta,
    wybuduje kawałek ulicy tej ktora bedzie chciał, zapłaci za sprzątanie czy też
    odśnieżanie swego kawałka ulicy, zafunduje, jak będzie miał humor, jakiś zasiłek
    dla bezrobotnego a nawet opłaci swego żołnierza. Leży mi to! angel do dzieła!!!

  2. angel (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: środa, 6.05.2009 O godzinie: 19 : 38

    Współczuję Państwu nie przyjęcia dzieci do przedszkola. Tak jak już wcześniej
    wspomniałem nie powinno być żadnych przedszkoli za pieniądze podatników.
    Pieniądze powinny zostawać w naszych kieszeniach i my sami lepiej nimi będziemy
    zarządzać niż urzędnicy. Jeśli już jednak jesteście Państwo w tym chorym
    systemie, powinniście się zwrócić do władz o zwrot pieniędzy lub dopłatę do
    niani w takiej wysokości, w jakiej dostają ją dzieci chodzące do przedszkola.
    Powód jest prosty- zapłaciliście podatkami za usługę, której nie
    otrzymaliście!!! Do dzieła!

  3. do OOO (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: środa, 6.05.2009 O godzinie: 16 : 20

    to może jakaś apelacja do burmistrza w tej sprawie bo tak być nie może, naprawdę
    współczuję bo to jest problem dość duży. ja osobiście jestem za tym aby małe
    dzieci były jak najdłużej przy matce, ja też pracuje, siła wyższa i też płace
    podatki przez kilkanaście ładnych lat i jak czytam bądz słucham na co one są
    przeznaczane, co jest za nie opłacane i kto to krew mnie zalewa ale cóż życie
    nic takie jednostki jak my na to nie poradzimy, trzeba po prostu walczyć i być
    silnym to chyba jedyne co nam zostało…

  4. 000 (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: środa, 6.05.2009 O godzinie: 16 : 09

    Ja mam dwoje dzieci i nie przyjęto moich do Przedszkola Nr 1. Płacę podatki i co
    mam z tego. Burmistrz ze swoimi poplecznikami radnymi pootwierał wiejskie
    świetlice. W niektórych wioskach nawet po dwie. Patrz Knopin. W Podleśnej jest
    pusta szkoła, a Burmistrz z radnymi otworzył piękną świetlicę. Miejsc w
    Przedszkolach brakuje, ale Burmistrz szczyci się wybudowaniem basenu. Dobrze,
    ale ważniejsza jest edukacja naszych pociech już od przedszkola.Farsa, a zarazem
    tragedia , czy muszę zwolnić się z pracy, aby pilnować dzieci?

  5. aga (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: środa, 6.05.2009 O godzinie: 13 : 15

    Oboje z meżem pracujemy i płacimy podatki mimo tego nasz synek nie dostał się do
    przedszkola, w przedszkolu na Malczewskiego odrzucono ponad 40 -cioro dzieci, z
    tego co wiem w przdszkolu na Grudziądzkiej odrzucono ponad 30.
    Pytam sie wiec władz co to bedzie w nastepnym roku!!!

  6. ? (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 1.05.2009 O godzinie: 11 : 41

    angel: to ma piernik do wiatraka iż dyskusja cały czas sprowadza się do
    płaconych przez nas pracujących ciężko ludzi podatków, i chciałam porównać na co
    one są przeznaczone i kto z nich korzysta. ja też je płace i ubolewam nad tym
    bardzo wiedząc gdzie i na kogo one idą dlatego z dwojga złego wolałabym żeby
    były dobrze zagospodarowane na edukację czy to przedszkola czy szkoły, świetlice
    dla dzieci i można tu wymieniać bez końca, ale to moje zdanie….

  7. gość (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 30.04.2009 O godzinie: 16 : 00

    Na razie prywatne przedszkole to jedna wielka porażka.Zamknięto, zlikwidowano
    jedyne przedszkole z prawdziwego zdarzenia przy pomocy naszych notabli.A teraz
    obudzono się z ręką w nocniku.Były żłobek spełniał wszystkie warunki.Co zostało
    po nim? Ruina!!Szkoda. Pani H.przenosi swoją, pożal się boże siedzibę, do
    biblioteki. Kolejny obiekt do zrujnowania.Pogratulować pomysłu władzy.

  8. angel (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 30.04.2009 O godzinie: 11 : 50

    "?" co ma piernik do wiatraka? To, że utrzymujemy system karny z
    naszych podatków nie jest żadnym argumentem za tym, abyśmy sobie wszyscy robili
    dodatkowo zrzutkę na system edukacji, socjal i przedszkola. Tym bardziej, że
    jest to robione z NASZYCH pieniędzy. Bez pośrednictwa urzędników to wszystko
    będzie funkcjonowało o wiele lepiej. Domyślam się o co Ci chodzi. Ja też jestem
    za tym, żeby więźniowie pracowali w kajdanach na swoje utrzymanie. A jeśli nie
    chcą to, przepełnione cele o chlebie i wodzie…

  9. ? (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 30.04.2009 O godzinie: 11 : 36

    angel: jedno z dwóch to chyba lepiej płacić z naszych podatków na edukacje i
    dzieci a niżeli na kryminalistów i ich resocjalizację w którą nigdy nie uwierzę,
    kwestia do zastanowienia, prawda? a nie wspomnę o politykach, którzy wręcz
    żerują na naszych podatkach jak sępy…

  10. angel (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: środa, 29.04.2009 O godzinie: 21 : 26

    Nie powinno się budować ani publicznych przedszkoli ani mieszkań socjalnych z
    pieniędzy podatników. Te pieniądze powinny zostać w naszych kieszeniach.
    Przedszkola prywatne są w przytłaczającej większości o wiele lepiej zarządzane
    niż publiczne, bo prywatny właściciel o wiele lepiej wie jak dbać o swoją
    własność niż urzędnik, który pracuje 8 h dziennie i idzie potem do domu.
    Oczywiście większość ludzi myśli, że publiczne to znaczy darmowe będąc tym samym
    ekonomicznymi idiotami. Gdyby nie było publicznych przedszkoli w naszym mieście
    powstałoby kilka przedszkoli prywatnych, które walczyłyby o to, aby opiekować
    się naszymi dziećmi. Sam się nad tym zastanawiałem ale mając za konkurencję
    przedszkola dofinansowywane z kieszeni podatników, taki biznes robi się bardzo
    ryzykowny.

  11. rodzic (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: środa, 29.04.2009 O godzinie: 13 : 42

    Jesli chodzi o predszkola w Dobrym Mieście to jedna wielka porażka, dobre
    murowane pozamykali, a zostawili baraki (rozsypujące się i cieknące)wmawiając
    rodzicom – ówczesny Pan w-ce burmistrz Polak, że jesli zamknie sie przedszkola
    bo przeciez nie ma dzieci, będziemy płacić mniej bo Gmina mniej będzie miła
    kosztów z tytułu utrzymania przedszkoli – to taka dygresja. Teraz chodzi do
    przedszkola kolejne moje dziecko i nic sie nie zmieniło, barakowy syf. Może Pana
    Trzaskowsjiego i Zawadzkiego stać na przedszkola prywatne – mnie nie, i w cale
    nie jest prawdą, że dla wszystkich dzieci starcza miejsca w przedszkolu,
    Popieram – zamiast domów socjalnych na osiedlu powinno pojawić sie porządne
    przedszkole!!!!!

  12. atest (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 27.04.2009 O godzinie: 18 : 50

    Pani dyrektor powinna ponieść karę ale jeszcze większą osoby rozdające testy.
    Chyba, że osoby te nie potrafią czytać emoticon A swoją drogą to co na to kowal tak aktywny w
    każdym temacie? Chyba, że jest to mu na rękę bo wrobelki ćwierkają, że od
    dłuszego czasu przygotowuje marionetki do rewolucyjnego przewrotu w
    gimnazjum.
    ps kowalowi trzeba kupic białe rekawiczki – potrafi się nimi posługiwać, oj
    potrafi!

  13. tiste (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 27.04.2009 O godzinie: 8 : 17

    Test! Tej partii już dawno nie ma! I bardzo dobrze.!!!! Jakby twoją czaszkę
    przepołowić to ciekawe czy wniej nie znajdziesz pozostałości (drobinek) tej
    właśnie partii. Bo przeważnie zajadle szczekają Ci co mają coś na swoim
    sumieniu. Niewierni z tamtych czasów nawrócili się i są wiernymi, chodzą modlic
    się do kościoła, należą do Akcji….emoticonemoticon

  14. test (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 24.04.2009 O godzinie: 7 : 22

    Jednak nic Pani Dyrektor nie zrobią, bo to żona prezesa Akcji Katolickiej
    decezji warmińskiej, który jest sojusznikiem Burmistrza w Radzie Miejskiej i
    trzęsie miastem z byłym sekretarzem Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej, a
    teraz Burmistrzem. Oj zmieniają się te czasy. Partia, która zwalczała Kościół
    wspólnie rządzi z przedstawicielami Kościoła.

  15. kkk (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 23.04.2009 O godzinie: 22 : 00

    Pomylili testy
    Czwartek, 23 kwietnia 2009 19:19
    Do nieprawidłowości miało dojść w Gimnazjum Publicznym w Dobrym Mieście, dokąd
    Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łomży wysłała kontrolę.

    Wczoraj po południu szkoła poinformowała, że zamiast testu z zagadnieniami
    humanistycznymi nauczyciele rozdali uczniom dzisiejszy test
    matematyczno-przyrodniczy. Szybko zorientowano się jednak, ze doszło do pomyłki,
    testy zebrano i dziś uczniowie w tej szkole pisali go normalnie.

    Radio Olsztyn

  16. alo (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 23.04.2009 O godzinie: 21 : 57

    Ola masz racje, ale bedzie tak przeczkole prywatne 600.00 a mieszkania za głosy
    na burmistrz

  17. ola (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 23.04.2009 O godzinie: 21 : 01

    Jeżeli kolejne mieszkania socjalne mają za friko dostać "biedni z
    trzeciego świata" czyli z baraków i mieszkać też za friko nie płacąc
    czynszu to czas wyprowadzać się z tego miasta. Może raczej burmistrz wybuduje
    wreszcie nowe przedszkole a tych z trzeciego świata wyśle do roboty!

  18. .,. (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 23.04.2009 O godzinie: 19 : 10

    CK jednak w bibliotece
    Czwartek, 23 kwietnia 2009 08:44
    Przenosiny Centrum Kultury do siedziby Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej
    wydają się przesądzone. W miniony piątek CK przejęło organizowanie
    "Teatru przy stoliku" – imprezy dotychczas prowadzonej przez
    bibliotekę.

    Na miejscu opuszczonego budynku przy ul. Grudziądzkiej ma powstać kolejny blok z
    mieszkaniami socjalnymi (podobny do tego przy dworcu PKP). Ponieważ jednak
    mieszkańcy osiedli "Za Miedzą" obawiali się, że mogą zostać
    "pustynią kulturalną", burmistrz podjął rozmowy z zarządem
    Spółdzielni Mieszkaniowej "Pewność". Według wstępnych informacji w
    wymiennikowni przy bloku nr 18 ma powstać świetlica środowiskowa i punkt
    biblioteczny.

  19. lin (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 20.04.2009 O godzinie: 8 : 39

    xxx,
    Prowadzam dziecko do przedszkola na Grudziądzkiej. Miesięcznie, w zależności od
    tego ile moje dziecko jest dni w przedszkolu danego miesiąca płacę ok. 200zł. W
    skład tej kwoty wchodzi 85 zł. tak zwanej opłaty stałej a reszta to koszt
    wyżywienia.
    Dla porównania: przedszkole niepubliczne to koszt miesięczny ok. 600 zł, w tym
    samej opłaty stałej to 300zł!!!
    jest różnica co????

  20. angel (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 18.04.2009 O godzinie: 13 : 23

    rodzicu zauważ, że nie napisałem, że wszyscy płacili w odpowiedniej proporcji.
    Chodziło mi o to, żeby wykazać, że nie można mówić o słowie
    "darmo". Oczywiście masz rację. Dysproporcje przy takich systemach
    były i zawsze będą, ponieważ wszystko co we wspólnym worze czyni go wielką
    kloakę, do której wszyscy roszczą sobie prentensje. Dlatego ja nazywam to
    niesprawiedliwością a inni idioci lub zagorzali lewacy "sprawiedliwością
    społeczną".

  21. rodzic niekomunista (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 18.04.2009 O godzinie: 11 : 37

    Angel. Tak do końca to nie masz racji. Tak się składa, że ja w komunie
    prowadziłem dziecko do przedszkola. A, że miałem jedno dziecko to z tego tytułu
    nie dostawałem (w komunie rodzinnego bo mi się nie należało – przekroczony
    dochód). Płaciłem za jedno dziecko 1800 złotych (słownie: jeden tysiąc osiemset)
    a rodzice, którzy mieli 3 lub wiecej dzieci płacili? : 180 złotych (słownie: sto
    osiemdziesiąt złotych). Rozumując, to ci, którzy mieli więcej dzieci niż jedno
    "płaciłi" też za pobyt w przedszkolu
    "komunistycznym" chociaż w tym przedszkolu wszystkie dzieci jadły
    z tego samego gara, opiekunka była ta sama i przedszkole to samo. A xxx niczego
    nie rozumie i wypisuje głupoty. Oj nieszczęśliwy to osobnik;. Nie ma niczego za
    darmo. Popieram ideę powstawania przedszkoli prywatnych, bo tak jest w
    normalnych krajach.

  22. angel (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 17.04.2009 O godzinie: 18 : 30

    yyzz Twoja wypowiedz jest utrzymana w formie pretensji, ze w Konstytucji jest
    napisane, że bezpłatna nauka a jest inaczej. Ten punkt Konstytucji jest
    oczywscie całkowitym nonsensem i uchwalać musieli go debile albo co gorsza cwani
    lewacy. Jak może być cos bezplatne trzeba za utrzymanie tego płacić? Jak płacić?
    Ano z podatkow. Wiec jak do cholery mozna pisac, ze jest bezplatne!? Czemu
    ludzie są tak bezmyslini!? Jesli chodzi o haracz to radze zerknac do słownika,
    co oznacza to pojęcięcie. Na pewno oplaty za szkoly, czy przedszkola, które sami
    wybieramy nie mozna pod to podciągnać.
    Ostatnia sprawa: radni i burmistrz wysztalcili się w czasach komuny, ktora
    pobierala oplaty od ich rodzicow w postaci podatkow i wyplacala czesc tych
    pieniedzy nauczycielom i calej pozostalej strukturze, ktora utrzymywala to
    wszystko w kupie.

  23. angel (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 17.04.2009 O godzinie: 17 : 47

    scary niestety twoja ironia nie trafi na podatny grunt, bo jak widze ludzie w
    ogole nie rozumieją trick’u ze slowem "darmowy". Większość
    czytających mysli, że ty naprawde tak myslisz. Słowo "darmowy"
    jest nam serwowane przez idiotow politykow i pismaków (celowo nie moge napisac
    dzienikarzy, bo to do czegos zobowiązuje).
    Ktos mi pisze, ze porownanie gazet do przedszkola jest nie na miejscu – po
    prostu rece opadaja. Coraz bardziej skłaniam się do tego, ze demokracja jest
    debilnym systemem, bo w wyborach jeden glos profesora jest rowny jednemu głosowi
    niekuka czy też obszczymurka.

  24. sCarY (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 17.04.2009 O godzinie: 16 : 50

    A ja to uważam, że wszytko powinno być darmowe i w ogóle pieniądz nie powinien
    istnieć – ci, co chcą pracować, robiliby to za darmo, w tym i za tych, co nie
    umieją. No bo to niesprawiedliwe, żeby ci, co nie umieją musieli.

    Tak samo niesprawiedliwie jest z przedszkolami – wszyscy powinni mieć za darmo i
    po równo, bo wszyscy są przecież tacy sami i każdemu należy się dokładnie tyle
    samo.

    Proszę was… Nie ma czegoś – źle. Ma się pojawić – jeszcze gorzej…

  25. yyzz (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 17.04.2009 O godzinie: 16 : 45

    Zgodnie z Konstytucją RP nauka w naszym kraju jest bezpłatna. Najpierw uczelnie
    wyższe każą sobie płacić, ale tylko za studia zaoczne, ale już uczelnie prywatne
    ściągają ogromny haracz. Są płatne niepubliczne szkoły podstawowe, gimnazja oraz
    szkoły średnie. Utrzymują się z subwencji oświatowej płaconej przez budżet
    Państwa na jednego ucznia oraz ściągają dodatkowo haracz od rodziców. Teraz nasz
    wódz Trzaskowski, nie chcąc w całości dotować przedszkoli gminnych wymyśla
    prywatne przedszkola, dając im dotacje oraz ściąga haracz od rodziców. W Dobrym
    Mieście było 5 przedszkoli i dwa żłobki. Pozostały tylko dwa i nie ma się co
    dziwić, że brakuje miejsc. Po wypadku z płonącym hotelem, to obawiam się, czy
    drewniany barak zwany szumnie przedszkolem, nadaje się do eksploatacji. Jak
    będzie tragedia to dopiero burmistrz się obudzi. Najłatwiej było zamykać
    przeszkola, a teraz każe się rodzicom płacić za opiekę nad ich dziećmi.
    Nieuczciwe i niegodziwe takie postępowanie. Radni i Burmistrz wykszałcili się w
    tak znienawidzonej komunie i nikt od ich rodziców nie domagał się opłat za
    uczęszczanie do przedszoli, szkół i uczelni.

  26. do angel (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 17.04.2009 O godzinie: 15 : 23

    porównywanie gazet do przedszkola jest chyba nie na miejscu, gazeta rzecz
    nabyta, dla relaksu a w przedszkolach dzieci się uczą więc chyba wiesz co mam na
    myśli… jak wiesz na przykład w Finlandii edukacja dzieci jest darmowa czy to
    szkoły czy przedszkola to dlaczego u nas trzeba płacic duże pieniądze za
    przyszłość naszych dzieci?

  27. angel (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 17.04.2009 O godzinie: 15 : 21

    xxx prosze cie wytlumacz mi tok twojego rozumowania. Jak możesz uważać, że
    placac podatek a potem dostając za te same pieniadze usluge w postaci opieki nad
    dzieckiem w przedszkolu, nazwywasz to darmochą? Jest to z twojej strony
    niewiedza, naiwnosc, czy moze cos innego?

  28. xxx (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 17.04.2009 O godzinie: 14 : 42

    akurat zgadzam się ze przedszkola powinny być darmowe bo przepraszam czy
    normalnych rodziców którzy zarabiają najniższa krajowa stać na przedszkola
    prywatne a możne ktoś wie ile kosztuje prywatne przedszkole??

  29. angel (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 17.04.2009 O godzinie: 14 : 35

    przepraszam Cie "?" a co tym masz na mysli, ze darmowe? Ze jak
    "A" zaplaci a "B" skorzysta to jest wtedy darmowe?
    Czy moze jak "A" i "B" zapłacą podatki
    "C" a potem "C" oglosi, że "A" i
    "B" mają za "darmo" to wtedy jest darmowe? Ja też
    mam za darmo gazety. Zapłacilem z góry za zały rok, potem ide do kiosku i mam co
    miesiąc za darmo….

  30. ? (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 17.04.2009 O godzinie: 11 : 33

    prawdopodobnie ktoś na górnym przysiółku otwiera prywatne przedszkole ale czy to
    zda egzamin bo zapewne pobyt dzieciaków w tym przedszkolu będzie kosztował nie
    mało, a wiem , że rodziców w tych czasach nie stać na takie luksusy. Ja ogólnie
    jestem za tym aby dla dzieciaków przedszkola były darmowe ale chyba się nie
    doczekamy takiego rozwiązania..


1

Pamiętaj! Dodając komentarz odpowiedasz za jego treść!