Gmina, która nie boi się wydawać unijnych pieniędzyNie trzeba się bać funduszy unijnych – do takiego wniosku doszły władze Dobrego Miasta. Za dotychczasowe inwestycje dostają ostatnio wyróżnienia w województwie i kraju. Ale teraz czas na nowe prace. Tym razem będzie to remont drogi do Kabikiejm Dolnych i budowa ulic na osiedlu Przysiółek.

ostatnio zbiera laury za wykorzystanie funduszy unijnych. W ubiegłym tygodniu , był gościem marszałka. Obok niego zasiedli burmistrz Gołdapi Marek Miros i burmistrz Mikołajek Piotr Jakubowski. Te trzy gminy zostały wybrane przez Urząd Marszałkowski jako najlepszy przykład inwestowania. – Wydawało się, że basen w tak małym mieście jak Dobre Miasto to porywanie się z motyką na słońce – mówi Stanisław Trzaskowski. – I baliśmy się, że pomysł nie wypali. Z drugiej jednak strony fakt, że jesteśmy małą gminą nie powinien nas ograniczać. Najlepiej powiedzieć: skoro i tak tu nic nie ma, to po co się wysilać. Na szczęście nie poszliśmy tym tokiem myślenia. Dzięki temu z basenu korzystają mieszkańcy gminy i całego powiatu olsztyńskiego. Nie ma godziny, w której obiekt stałby pusty. Na dodatek nasi uczniowie mają urozmaicone lekcje wf-u, bo część zajęć odbywa się właśnie na pływalni. Poza tym sam basen wpłynął na rozwój okolicy. Wokół obiektu powstaje już duże osiedle, budują się drogi. Nie mamy też żadnego problemu z utrzymaniem pływalni. Przeciwnie, dziś słyszę, że basen zbudowaliśmy za mały.

Dobre Miasto otrzymało także wyróżnienie w konkursie „Inwestor na medal – budowniczy polskiego sportu” w kategorii inwestor obiektów sportowych i rekreacyjnych.

Nagrodę przyznano za budowę pływalni przy współudziale środków Unii Europejskiej, a także za działalność na rzecz rozwoju budownictwa sportowego i rekreacyjnego w Polsce, a tym samym na rzecz rozwoju sportu i rekreacji wśród dzieci, młodzieży i społeczności lokalnej.

Z basenu funkcjonującego od 5 miesięcy skorzystało już około 53 tys. osób. W tym czasie wpływy ze sprzedaży biletów oraz wynajmu pomieszczeń wyniosły łącznie ok. 525 tys. zł. Koszty utrzymania obiektu w tym okresie to ok. 490 tys. zł.

Dodatkowo Dobre Miasto zajęło 11 miejsce w kraju pod względem wykorzystania funduszy unijnych na jednego mieszkańca wśród małych miejscowości. – To dało nam dodatkowego „kopa” do inwestowania – dodaje Trzaskowski. – Przygotowujemy projekt o dofinansowanie budowy drogi – Kabikijemy Górne. Do tej pory mieszkańcy jeżdżą błotnistą, pełną dziur, polną drogą. Niejednemu udało się już urwać koło samochodu, albo ugrzęznąć w błocie po kolana. Koszt budowy wyniesie 1,3 mln zł. Unia może dofinansować połowę tej kwoty.

Jeszcze jedną inwestycją będzie budowa nawierzchni ulic na dobromiejskim osiedlu Przysiółek Górny.

Źródło: wm.pl



  1. zzz (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 29.11.2008 O godzinie: 17 : 33

    O to do czego doprowadzil burmistrz i jego Rada Miejska

    Takiej podwyżki ciepła jeszcze nie było
    Około 4,5 tysiąca mieszkańców Dobrego Miasta od 1 grudnia zapłaci za ciepło
    więcej o 29 procent. To nie pierwszy wrost cen. Miesiąc temu mieszkańcy
    przełknęli już jedną podwyżkę – o 20 procent.
    Mieszkańcy załamują ręce, bo takiej podwyżki jeszcze nigdy nie było. – Właśnie
    dostaliśmy decyzję o podwyżce zatwierdzoną przez Urząd Regulacji Energetyki –
    mówi Jarosław Wolak, prezes spółdzielni Pewność. – Nowe stawki, wyższe o 29
    procent, wejdą w życie 1 grudnia. Jeszcze mieszkańcy nie otrząsnęli się z jednej
    podwyżki – o 20 procent opłaty stałej za przesyłanie ciepła, która obowiązuje od
    listopada.

    Już w ubiegłym roku właściciel ciepłowni zafundował mieszkańcom dość wysokie
    podwyżki – 50 procent opłata stała i 4 procent za samo ciepło. – Spółka Praterm,
    która jest głównym udziałowcem Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Lidzbarku
    Warmińskim – dostawcy energii cieplnej do ciepłowni w Dobrym Mieście, wpakowała
    kilka milionów złotych w modernizację sieci – mówi Bogusław Szałko, prezes
    dobromiejskiej ciepłowni. – Dzięki temu są ogromne oszczędności w energii, nie
    ma tylu awarii. Ale dlaczego zrobiono to tak wysokim kosztem mieszkańców.

    Spółka Praterm sprzedała udziały innej – francuskiej firmie, z którą nie ma
    kontaktu. – Nie mamy na nic wpływu. Nikt się z nami nie kontaktuje. Wysyła tylko
    pisma z nowymi stawkami – dodaje Szałko.

    Mieszkańcy spółdzielni płacili do tej pory od 1,80 zł do 2,70 zł za metr
    kwadratowy mieszkania miesięcznie. Teraz zapłacą od 2,32 zł do 3,48 zł.

    Aby uniknąć tak przykrych niespodzianek w przyszłości, ciepłownia z samorządem
    dobromiejskim, wróciła do pomysłu zbudowania własnej elektrociepłowni, która
    produkowałaby ciepło na potrzeby prywatnych mieszkańców Dobrego Miasta i
    instytucji. Aby inwestycja ruszyła, niezbędne jest napisanie wniosku o pomoc
    finansową z funduszu środowiska lub Unii. Dlatego zakończenie budowy możliwe
    jest dopiero za kilka lat.

  2. Misiek (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 24.11.2008 O godzinie: 13 : 37

    o ile mi wiadomo to droga do Kabikiejm Dolnych juz jest, chodzi o droge do
    Kabikiejm – to zupełnie inna miejscowosc

  3. oni:-) (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 21.11.2008 O godzinie: 19 : 54

    "sCary litości. Jeśli czegoś nie jesteś pewny to się nie wypowiadaj.
    Zgodnie z prawem wodnym gmina w tym wypadku ZUW spółka z o.o ma obowiązek
    wybudować sieć wodno – kanalizacyjną do granic działki."cacko
    poznajesz to pitolenie? Podaj artykuł prawa wodnego. Podaj przykład budynku w
    mieście w którym nie ma wody – bo jak piszesz – "obowiązkiem gminy jest
    pokrycie kosztów wykonania przyłącza kanalizacyjnego ze środków własnych gminy,
    tj. przyłącza kanalizacyjnego od sieci ulicznej do studzienki kanalizacyjnej na
    terenie nieruchomości odbiorcy". Cacko – OD SIECI ULICZNEJ, OD SIECI
    ULICZNEJ pojmujesz? A co ma do tego przytaczanie że "Gmina nie może
    nakładać na mieszkańców obowiązkowych opłat za przyłączenie nieruchomości do
    sieci wodąciogowej i kanalizacyjnej"? cacko uprawiasz, nawet nie, bo
    próbujesz uprawiać, bełkot intelektualny. Masz u mnie zaszczytny tytuł
    NACZELNEGO DUPKA d/s BELKOTU INTELEKTUALNEGO emoticon
    ps dla przypomnienia: dyskusja zboczyła na ten temat po stwierdzeniu jednego z
    dyskutantów – "Po co mi basen, boiska jak ja nie mam wody w domu. Jest
    XXI wiek, a ja noszę wiadrami wodę".

  4. cacko (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 21.11.2008 O godzinie: 13 : 30

    Oni nigdzie nie napisałam, że to dotyczy zabudowań kolonijnych. Fakt dotyczy to
    miasta i zabudowań zwartych. Jednak w gminie Dobre Miasto jest jeszcze mnóstwo
    wiosek siedzib sołectw bez bieżącej wody i kanalizacji. Oto masz tak akty prawne
    i wyroki sądów
    13 września 2007 r. Sąd Najwyższy rozstrzygnął w sposób ostateczny Uchwałą
    sygnt. akt III CZP 79/07 (patrz Załącznik), że obowiązkiem gminy jest pokrycie
    kosztów wykonania przyłącza kanalizacyjnego ze środków własnych gminy, tj.
    przyłącza kanalizacyjnego od sieci ulicznej do studzienki kanalizacyjnej na
    terenie nieruchomości odbiorcy.

    Budowa urządzeń wodno-kanalizacyjnych należy na podstawie art.7 pkt 3 Ustawy z
    dn. 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym do zadań własnych gminy (patrz
    Załącznik).

    Sentencja Naczelnego Sądu Administracyjnego (Sygnt. akt. II OSK 730/06) mówi:
    „Gmina nie może nakładać na mieszkańców obowiązkowych opłat za
    przyłączenie nieruchomości do sieci wodąciogowej i kanalizacyjnej. Takie opłaty
    prowadziłyby do przeniesienia na mieszkańców gminy bezpośredniego i przymusowego
    finansowania zadań gminy poprzez obowiązkowy udział w kosztach budowy. Tymczasem
    kwestię uczestnictwa właścicieli nieruchomości w kosztach budowy infrastruktury
    technicznej regulują przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami dotyczące
    opłat adiacenckich". (Patrz Załącznik „Opłaty
    adiacenckie&quotemoticon

    NA TEJ PODSTAWIE MUSISZ JAKO ZUW SP. Z O.O. ZAPŁACIĆ FIRMOM W SPECJALNEJ STREFIE
    DUZE PIENIĄDZE, CO OCZYWIŚCIE ODBIJE SIĘ NA CENIE WODY W MIEŚCIE. OCZYWIŚCIE
    OGROMNIE WZROŚNIE. JEDNAK ZA NAUKĘ TRZEBA PŁACIĆ, TYLKO CZEMU MUSZĄ PŁACIĆ
    MIESZKAŃCY MIASTA

  5. oni:-) (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 20.11.2008 O godzinie: 22 : 21

    ale pitolisz cacko jak jakiś niedouczony jędruś. zajrzyj sobie do prawa wodnego
    /Dz.U. 2001 Nr 115 poz. 1229 USTAWA
    z dnia 18 lipca 2001 r.Prawo wodne/ i wskaż mi artykuł mówiący o tym obowiązku.
    Zyczę ci duuuuuużo szczęscia i to nie dlatego że ustawa ta liczy sobie 111
    stron. Czytając ze zrozumieniem zwróc uwagę na art 43. Znajdziesz tam takie
    pojęcia jak "aglomeracja" czy też "koszty". Może to
    trochę rozjasni twoj umysł. Pamiętaj cacko że sama "pewność" nie
    upoważnia jeszcze do wypowiadania się. Trzeba też wiedzieć o czym się mówi.
    Litości cacko!!!

  6. oni:-) (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 20.11.2008 O godzinie: 21 : 53

    cacko, bije dzwon tylko gdzie on? Gmina jest zobowiązana ale tylko w granicach
    miasta czy też wsi czyli w granicach zwartej zabudowy. Ale cacko możesz wyjść z
    tego z twarzą cytując dokładnie wyrok sądu. Przecież to takie proste – sygnatura
    sprawy i tresc. Nie daj sie prosić cacko emoticon

  7. cacko (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 20.11.2008 O godzinie: 19 : 39

    sCary litości. Jeśli czegoś nie jesteś pewny to się nie wypowiadaj. Zgodnie z
    prawem wodnym gmina w tym wypadku ZUW spółka z o.o ma obowiązek wybudować sieć
    wodno – kanalizacyjną do granic działki. Jeśli ktoś wybuduje za własne
    pieniądze do swojej siedziby, to gmina musi zwrócić koszty budowy, po przyjęciu
    sieci. Mówi o tym ostatni wyrok Sądu Najwyższego. Na jego podstawie ZUW musi
    zwrócić około 500 tys. zł. dla zakładów w specjalnej strefie ekonomicznej. Na
    razie trwa kłótnia i wycena , czy ta sieć jest aż tyle warta. To tyle
    wyjaśnienia. Sorry sCary.

  8. teresa wc (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 20.11.2008 O godzinie: 10 : 58

    polo ty cwaniaku ty gupi jestes i tyle ci powiem tylko potrafisz sie smiac z
    innych ludzi ale karta sie odwraca i z ciebie sie smieja kombi gura

  9. sCarY (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 20.11.2008 O godzinie: 10 : 08

    ‚nie dla ja’: jeśli dobrze rozumiem, nie mieszkasz od urodzenia w domu,
    gdzie nie ma bieżącej wody, tylko sobie kupiłeś/postawiłeś taki, gdzie jej nie
    ma. Jeżeli dysponujesz jakąś umową, w której gmina zobowiązuje się do
    dostarczenia Ci wody w takim to, a takim czasie, wtedy Twe pretensje są
    uzasadnione. W innym przypadku, sam żeś sobie winien, że nie zadbałeś o
    podstawowe media w swej własnej posiadłości. Przecież nikt Cię nie zmusił do
    zamieszkania w domu bez wody bieżącej. Prawda?

  10. polo (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: środa, 19.11.2008 O godzinie: 22 : 56

    Basenu zazdrości nam Lidzbark Warm(wiem, bo znajomi przyjeżdżają tu z dziećmi),
    Orneta, Olsztyn i parę innych miejscowości. *oni* – masz rację w sprawie *nie
    dla ja* – dziwne pretensje. *teresa wc* – chyba dziś zorganizowałaś balangę?
    Twoje śwęto – dzień wc, kibla, ubikacji…emoticon emoticon
    emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon Pomóż *nie dla ja* biedactwo nie ma tego, gdzie król
    piechotą chodzi emoticon

  11. oni:-) (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: środa, 19.11.2008 O godzinie: 19 : 32

    Dobrze że nie mamy pustyni bo tacy jak nie dla ja mieliby fanaberie wybudować
    sobie chate na srodku pustyni a podatnicy fundowaliby mu doprowadzenie wody i
    kanalizację. Tak to prawda ze juz przed wojna u niemcow w oborach krowy pily
    wodę z poideł tylko że PODLACZONYCH DO WŁASNEGO, PRYWATNEGO UJĘCIA! I te ujęcia
    nie były od 45 roku konserwowane, ba były dewastowane przez obecnych
    właścicieli. ps dobrze ze nie masz nie dla ja działki na księżycu bo dopiero
    gmina miala by problem emoticon. Aha i
    nie irytuj sie tak bardzo tylko czytaj ze zrozumieniem to pojmiesz co ma do tego
    internet.

  12. nie dla ja (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: środa, 19.11.2008 O godzinie: 17 : 22

    Ja czy Ty w mieście sam wodę do swojego mieszkania doprowadziłeś ???? Chyba nie.
    Jest to obowiązek gminy doprowadzić do granicy działki. Co u licha ma do tego
    internet???? Co z tego, że to mój prywatny dom ?? Chcę ,to mam i płacę za niego.
    Tak samo chcę płacić za wodę i ścieki. Czy w XXI wieku żądam dużo. Już przed
    wojną u Niemców w oborach krowy piły wodę z poideł , podłączoną do sieci
    wodociągowej. A teraz trzeba pić ze stawów i zanieczyszczoną różnymi bakteriami.
    Co nam po basenie, kinie "Przyjaźń", boisku DKS, siedzibie
    Burmistrza, jak drogi nieprzejezdne, wody nie ma , kanalizacji nie ma. Tylko
    bieda została.

  13. MavericK (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: środa, 19.11.2008 O godzinie: 14 : 25

    oj Myszołapie… znam ludzi z LW i Olsztyna, którzy nam zazdroszczą emoticon

  14. Myszołap (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: środa, 19.11.2008 O godzinie: 6 : 28

    kto zazdrosci? chyba tylko Orneta!! %-)

  15. polo (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: wtorek, 18.11.2008 O godzinie: 22 : 12

    emoticon Basen jest fajny – inne
    miejscowości nam zazdroszczą,miasto się rozwija – a szczególnie to widać na
    osiedlu Przysiółek Górny – domy, wille i duże budynki (na wynajem, czy
    mieszkania na sprzedaż?). To świadczy o zamożności mieszkańców, ich energii i
    pracowitości. Ale ludzie też są różni, np. ta głupia *teresa wc*, która
    wyjeżdża wiecznie z tym samym – swoim ulubionym zespołem, a nie potrafi
    poprawnie napisać jego nazwy. emoticon
    Pozdrawiam wszystkich – cześć emoticon
    emoticon

  16. ja (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: wtorek, 18.11.2008 O godzinie: 20 : 37

    gdzie jest ? łużycka,grudzidzka,dluga,mickiewicz,glotowo,podlesna,itd…

  17. ja (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: wtorek, 18.11.2008 O godzinie: 20 : 02

    to może zamiast internetu doprowadzisz sobie wode bo to chyba twoj prywatny dom?
    gdzie tak jest zeby za friko do prywatnej chalupy doprowadzac wode? Za internet
    chyba tez placisz sam a nie gmina?

  18. ja (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: wtorek, 18.11.2008 O godzinie: 19 : 15

    bo burmistrz Trzaskowski skutecznie blokuje aby wszyscy mieszkańcy naszej gminy
    mieli wode w kranie. A w programie "Niezależnych ponad podziałami"
    jest napisane do 2009 r. wszyscy mieszkańcy naszej gminy będą mieli bieżącą wodę
    – czy mają ???

  19. ja (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: wtorek, 18.11.2008 O godzinie: 19 : 15

    bo burmistrz Trzaskowski skutecznie blokuje aby wszyscy mieszkańcy naszej gminy
    mieli wode w kranie. A w programie "Niezależnych ponad podziałami"
    jest napisane do 2009 r. wszyscy mieszkańcy naszej gminy będą mieli bieżącą wodę
    – czy mają ???

  20. ja 2 (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: wtorek, 18.11.2008 O godzinie: 18 : 02

    Ale wody Ci nie doprowadzili heheheheeh

  21. nie dla ja (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: wtorek, 18.11.2008 O godzinie: 17 : 38

    Facet , o czym Ty piszesz???. Łaska pańska na pstrym koniu jedzie. Przekonał się
    o tym wzór Burmistrza Stasia, jego zaufany człowiek Pan Małkowski. Być może to
    samo będzie w Dobrym Mieście. Po co mi basen, boiska jak ja nie mam wody w
    domu. Jest XXI wiek, a ja noszę wiadrami wodę. Z basenu się nie napiję. Drogi w
    strasznym stanie. Tamci wymienieni radni to byli ludzie , którzy walczyli o
    szarego obywatela. Mam nadzieję , że historia to doceni. Obecni radni to ludzie
    Trzaskowskiego. Siedzą u niego w kieszeni. Tylko potrafią ręce w górę. Przyjdzie
    czas , że ich wyborcy ocenią. Nie mozna o tamtych radnych pisać źle, bo dużo, a
    nawet bardzo dużo zrobili dla mieszkańców.

  22. ja (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: wtorek, 18.11.2008 O godzinie: 9 : 50

    Tusiński, Woś, Zygiel, Hnatczuk, Lachowicz i Pani Kuciak – tak – w uznaniu ich
    OLBRZYMICH zasług wyborcy im już podziękowali wysyłając ich na zasłuzony
    odpoczynek. Myślę, ze czeka to rownież w najbliższych wyborach również
    Kowalskiego, Abako i Charkiewicza. I to jest miernik zasług dla mieszkańców a
    nie samochwalstwo. Pozdrosy i miłego wypoczynku emoticon

  23. Nie zawodnik (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 17.11.2008 O godzinie: 22 : 00

    ja też popieram wychowanie przez sport, ale jestem świadomy, żę nie stać nas na
    wychowywanie sportowców emoticon Bo na
    to potrzeba grubej kasy emoticon
    Zaplecze do nogi to drogie zaplecze… A brak go w całym kraju, więc nie ma po
    co nastawiać się na jakieś wieksze osiągnięcia i porywac się z motyką na księżyc
    emoticon

    Orlika budować! Bo tam kasa idzie z zewnątrz!

  24. ia (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 17.11.2008 O godzinie: 21 : 49

    jestem za szybką budową orlika w 2009r moze nawt rozbudowaneko do wymiarów
    prawdziwego boiska popieram sportowców i wychowania poprzez sport

  25. Nie zawodnik (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 17.11.2008 O godzinie: 21 : 40

    A ja nie gram w nogę i wcale nie uważam, żeby to była jakaś ważna sprawa. W
    ogóle nie lubię tego sportu emoticon

    I co?

    I nic.

    Bo nie o to chodzi by spelniac zachcianki każdego -tym bardziej, że trzeba na to
    kasy !

    SZACHY GÓRĄ!

  26. Zawodnik Klubu DKS (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 17.11.2008 O godzinie: 20 : 31

    Jak sa takie osiagi w sporcie i rekreacji to dlaczego gmina nie wybuduje
    porzadnego boiska tereningowego lub jak w innych miastach boiska krytego ze
    sztuczna murawą ?
    Bo jakby sie tak przyjrzec to tylko boisko glowne jest dobredo grania
    a gdzie trenowac ? przujdzie zima nie bedziemy przeciez trenowac na trawiastych
    boiskach naturalnych bo to moze sie zniszczyć !!
    jest boisko "kartoflisko" gorne ale ono sie nie nadaje !
    jak chce burmistrz zeby gmina mogla utrzymac wysoka pozycje to niech beda
    budowane kolejne obiekty sportowe a nie tylko jeden basen

  27. wyborca (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 17.11.2008 O godzinie: 19 : 21

    jeszcze nie ugasły głosy Trzaskowskiego krytykujące poprzednią Rade Miejską, a
    "kopa" tu taki no no no !!!!!!!
    Gdyby nie "ośmiornica" to dzisiaj Pan Trzaskowski tych medali i
    wyróżnień, by nie widział. Brawo Panie Kowalski, Tusiński, Woś, Zygiel, Abako,
    Hnatczuk, Charkiewicz, Lachowicz i Pani Kuciak. Daliście naszej gminie coś czego
    nie dał do tej pory nikt, Wylansowaliście Pana Trzaskowskiego na super
    Burmistrza, a nasza gmine na czołowe pozycjie rankingów super gmin. Zobaczymy
    czego teraz nasz super burmistrz ze swoją "parszywą" dwunastką
    dokona Panie Trzaskowski czekamy, a może by tak sztuczne lodowisko, boisko orlik
    w 2009 r. No i liczymy, że potrafi Pan ten wysoki poziom utrzymać ?

  28. teresa wc (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 17.11.2008 O godzinie: 18 : 51

    zaprosic kombi to by byla jazda kombi gura

  29. torba (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 17.11.2008 O godzinie: 18 : 00

    jadąc do swobodna tez można urwać kolo,w parku przyjaciół kultury to tylko krów
    brakuje.dobrze by było zająć się sprawami od dawna planowanymi.

  30. cuss (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: wtorek, 8.01.2008 O godzinie: 20 : 34

    Mieszkam w Gdańsku, ale w Dobrym Mieście moja rodzina. Byłem w biurze ADM-Usług
    Komunalnych itp przy ul.Olsztyńskiej załatwić pewne opłaty. Spotkałem dawnego
    znajomego ze szkoły i poszliśmy sobie porozmawiać na plac na tyłach biura. Z
    przerażeniem zobaczyłem ogromne zwały śmieci (które podobno leżą tam od dawna)
    obok jest CPN, a między nimi – ujęcie wody, nie mówiąc o pobliskim cmentarzu. Ja
    sobie kupiłem do kawy wodę mineralną i szybko uciekłem z rodzinnego miasta, bo
    strach myśleć, co może być w tej wodzie i hodowli szczurów w tych śmieciach, za
    które mieszkańcy płacą grube pieniądze. Radzę wziąć to pod uwagę władzom miasta
    i należy o tym zawiadomić Sanepid.


1

Pamiętaj! Dodając komentarz odpowiedasz za jego treść!